Drodzy użytkownicy! W dzisiejszym wydaniu SeoKuriera chcielibyśmy skupić się na ważnym aspekcie, jakim jest Content Marketing. Dzięki przeprowadzanym badaniom i obserwacji ich efektów coraz lepiej rozumiemy algorytm Googla, a to pozwala nam na dokładniejsze określenie czynników rankingowych i ich wagi. W świetle zdobytych informacji okazuje się, że to właśnie content, oprócz linków, pełni jedną z kluczowych ról w grze o tron, czyli o dobrą widoczność w Google. Skoro content zasiada na tronie to niewątpliwie jest królem, a w takim razie kto jest królową? Zapraszamy do dalszej lektury. |
Jak pisać teksty na stronę?W ciągu paru ostatnich lat Google mocno pracował nad swoim algorytmem i bardzo go zmienił. W konsekwencji stare metody poprawiania pozycji strony stały się mało skuteczne. Technika budowania treści za pomocą „chwytów” mających na celu jedynie przechytrzenie robotów Googla nie jest już efektywna. Na pierwszy plan zatem, jeżeli mowa o contencie, wysuwa się jakość treści strony internetowej. Zawartość tekstu Przygotowując materiały publikowane na stronie internetowej cały czas warto pamiętać o prostej, a często ignorowanej zasadzie: teksty te będą czytane przez użytkowników – naszych klientów i to właśnie dla nich przygotowuje się dany materiał. Przystępując do pisania strony należy pamiętać, że przystępna, interesująca i relewantna treść gwarantuje dłuższy czas trwania sesji oraz niższy współczynnik odrzuceń. Rys.1. Rysunek przedstawia współczynnik odrzuceń w Google Analitycs Ważne jest, by zachęcić użytkownika do jak najdłuższego pozostania na stronie, zatem informacje, które umieszczamy muszą być zgodne z tym, czego szuka klient. Przygotowując taki materiał dobrze jest zainteresować użytkownika, wzbudzić jego ciekawość, wywołać wrażenie wyjątkowości. W tym celu stosuje się między innymi wyrażenia o zabarwieniu emocjonalnym, np. „WOW”. W tekście nie powinno zabraknąć też pytań retorycznych. Dzięki nim nawiązujemy interakcję z użytkownikiem. Daje to wrażenie dialogu i bliskości. Pamiętajmy, użytkownik przeczyta te teksty, które go zaciekawią i będą dla niego pożyteczne! Ogromne znaczenia będzie tu mieć aktualizacja materiałów na stronie oraz najświeższa, wiarygodna informacja. Nie trzeba zmieniać całego tekstu, czy pisać go za każdym razem od początku. Warto jednak wprowadzać zmiany, tak by tekst był „świeży” i „na czasie”. Google faworyzuje aktualizacje, bo to znak dbałości o treści. Rys.2. Aktualizacja treści widoczna w snippetach Forma tekstu
Rys.3. Rysunek przedstawia tekst przesycony frazami kluczowymi. Frazy kluczowe zaznaczono na czerwono |
PodsumowanieKto zatem zasiada na tronie obok contentu? Jakość – to ona jest tu prawdziwą i jedyną królową. Zadbajmy o nią! Starajmy się, by treść na naszej stronie była wiarygodna, przystępna i dobra w odbiorze, informacja rzetelna i użyteczna dla użytkowników, a to wszystko w pięknej, czytelnej oprawie i grafice. Treść i jakość to nieodłączni i nierozerwalny partnerzy! |
Nowości w systemieW SeoPilot cały czas staramy się ulepszać nasze usługi. Jeśli masz uwagi lub propozycje dotyczące pracy w systemie czekamy na Twoje propozycje -support@seopilot.pl
Sugestie Google
Nowe szkolenia w bazie wiedzy |