![]() Praca nad poprawą działania strony internetowej to coś, czym można zajmować się w nieskończoność. Istnieją jednak pewne metody, które przynoszą dużą poprawę efektywności przy minimalnym zaangażowaniu sił i pieniędzy. Właśnie z takimi sposobami zwiększenia zysku chcemy zapoznać naszych czytelników w ramach nowego cyklu SeoKurierów “How - to” (z ang. “jak zrobić”). W naszym zamierzeniu będzie to seria instrukcji - poradników, które powinny poprawić działanie waszego serwisu. Nasz pierwszy materiał poświęcony będzie konfiguracji konsultanta online. Zapraszam do lektury!
Arsen Nowak |
How - to: jak skonfigurować pracę konsultanta online? Jednym najbardziej efektywnych sposobów na zwiększenie sprzedaży jest zastosowanie indywidualnego podejścia do konsumenta. Często u potencjalnych klientów pojawiają się pytania na temat produktu, na które można szukać odpowiedzi (dosłownie) godzinami. Znacznie prościej i szybciej jest zwrócić się do wykwalifikowanego konsultanta, który nie tylko wyczerpująco odpowie na wszelkie wątpliwości, ale także poradzi, jak optymalnie rozwiązać konkretny problem. Aby zacząć w ten sposób przyciągać zainteresowanie klientów na swojej stronie internetowej, konieczna jest realizacja funkcji “konsultant online”. Jest to okienko dialogowe - czat, które otwiera się na stronie i pozwala prowadzić “dialog” z odwiedzającym. Teoretycznie jest to świetny pomysł, jednakże dość często użytkownicy przyjmują podobną funkcję negatywnie. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest irytujące narzucanie się (rys.1).
Rys.1. Często pojawiające się okno (pop - up) złości użytkowników. W tej edycji SeoKuriera opowiemy, jak uniknąć częstych błędów, prawidłowo skonfigurować online - czat i zwiększyć ilość zainteresowanych taką formą komunikacji. W skrócie o technologii Online - czat to program (skrypt), który należy zainstalować niezależenie od systemu zarządzania treścią strony (CMS). Jego działanie należy ustalić w specjalnym koncie na stronie serwisu, dostarczającego skrypt. Systemów, wypełniających podobne funkcje, jest oczywiście wiele. Wymienimy tylko niektóre:
Każdy z tych skryptów ma swoje zalety i wady - są one mniej lub bardziej rozbudowane, mniej lub bardziej skomplikowane. Różne są oczywiście także taryfy za ich używanie. Aby zainstalować konsultanta online, wykonaj instrukcje podane przez właściciela wybranego produktu - mogą się one różnić w szczegółach. O czym musisz pamiętać? 1. Określ warunki wyświetlania się czatu onlinePodstawowa cecha naprawdę pomocnej rady - to właściwy moment na jej zaproponowanie. W trakcie ustalania sposobu działania czatu online pamiętaj o tym, że okienko konsultanta powinno pojawiać się w tym momencie, gdy odwiedzający już określił, czym jest zainteresowany, i gdy jest gotów na rozmowę. Aby uzyskać maksymalny efekt działania funkcji pomocnika online, ustal zasady wyświetlania:
To oczywiście tylko część możliwych zasad - należy je ustalać indywidualnie dla każdego serwisu, a ich kombinacja zależy od możliwości wybranego przez was programu. Jeśli żaden z określonych przez was warunków nie wypełnia się, należy po prosu wyświetlać zamknięte okno konsultanta online (które klient może kliknąć dla rozpoczęcia rozmowy). 2. Wymyśl oryginalne zaproszenie do rozmowy Unikaj błędów w rodzaju standardowych haseł a la “Mam na imię Patrycja, czym mogę Panu/Pani pomóc?”. Ustal tekst powitania przez konsultanta zgodnie z sytuacją i miejscem pokazu:
3. Skonfiguruj autoresponder (automatyczną odpowiedź) Istotne jest, aby nie zawieść oczekiwań klienta, który zdecydował się do nas napisać za pomocą czatu. Jeśli nasz pracownik jest w tym momencie zajęty i nie może od razu odpowiedzieć na wiadomość, tekst autorespondera powinien próbować utrzymać użytkownika za pomocą tekstu w rodzaju: “Dziękujemy za zgłoszenie! Nasz konsultant będzie dostępny za kilka minut i z chęcią odpowie na wszelkie pytania”. 4. Jeśli okno dialogowe zostało raz zamknięte - zablokuj jego ponowne otwieranie się w innych miejscach strony. Przykłady konfiguracji konsultanta online Wariant 1 Określ jako warunek otwarcia czatu pewien czas przebywania klienta na docelowej podstronie (na przykład na karcie towaru lub w rozdziale katalogu) - 10, 15, 20 sekund - zależnie od ilości treści. Przez ten czas zdąży on zapoznać się z ofertą i będzie prawdopodobnie gotowy do zadania pytań. Tekst powitania najlepiej dostosować do treści podstrony (rys.2).
Rys.2. Warunek dla otwarcia czatu: URL podstrony i czas przebywania na niej Wariant 2 Warunkiem dla otwarcia okna powinno być przejrzenie przez odwiedzającego określonej ilości podstron serwisu (na przykład, pięciu). To zasygnalizuje, że użytkownik jest zainteresowany jego treścią, oraz że jest potencjalnie gotów wybrać któryś z prezentowanych towarów. W tym momencie twoja pomoc może być bardzo potrzebna, aby ostatecznie przekonać go do zakupu. (rys.3).
Rys.3. Warunek dla otwarcia czatu: ilość obejrzanych podstron Wariant 3 Określ treść powitania w zależności od lokalizacji użytkownika. Skrypty konsultantów są w stanie określić region, w którym znajduje się osoba, przeglądająca stronę, sprawdzając jego adres IP, co pomaga przy realizacji bardziej spersonalizowanych wiadomości (rys.4).
Rys.4. Warunek dla otwarcia czatu: ilość obejrzanych podstron i lokalizacja użytkownika Prawidłowa konfiguracja konsultanta online może zwiększyć sprzedaż o 30%, zaś nieprawidłowa - obniżyć zainteresowanie klientów o 100%! Sposobów konfiguracji czatu online jest mnóstwo i wszystkie one biorą pod uwagę specyfikę procesu sprzedaży i niuanse, związane z zachowaniem użytkowników serwisu. Posiadając dane o swoich klientach, obserwując ich zachowanie na stronie, będziesz w stanie ustalić bardziej efektywne zasady działania i wykluczyć mało efektywne, standardowe rozwiązania. Większość popularnych systemów czatów online posiada szeroki wachlarz dostępnych instrumentów i pozwala realizować zróżnicowane warianty powitań. Jednocześnie jednak pamiętaj o tym, że sukces w sprzedaży zależy nie tylko od stosowanych technologii, ale także od skuteczności działania twoich sprzedawców. |
Nowości w systemie |
W SeoPilot cały czas staramy się ulepszać nasze usługi. Jeśli masz uwagi lub propozycje dotyczące pracy w systemie czekamy na Twoje propozycje - support@seopilot.pl |
Bonusy na pozycjonowanie. Weź udział w promocji i zyskaj nawet 15% doładowania. Śpiesz się! Tylko do 2 września!
Nagranie ze szkolenia dotyczącego fraz kluczowych long tail i optymalizacji meta tagów. Zapraszamy do oglądania i komentowania. Sprawdź plan naszych jesiennych szkoleń. Zapisz się i nie przegap żadnego z nich. Ustaw przypomnienie, aby żadna ważna wiedza Ci więcej nie umknęła. Sprawdź najbliższe szkolenia |