Pozycjonowanie strony internetowej nosi niewątpliwie znamiona syzyfowej pracy, która z jednej strony nigdy nie ma końca, ale jest to też działanie, w przeciwieństwie do syzyfowego, które się opłaca i przynosi wymierne korzyści. Pozycjoner, by ułatwić i usprawnić swoje zadania, musi korzystać z wielu narzędzi SEO, z których każde ma odrobinę inne zastosowanie i nierzadko dostęp do nich jest płatny. Dlatego w dzisiejszym wydaniu SeoKuriera chcielibyśmy zaprezentować Państwu narzędzia oferowane przez SeoPilot, które z pewnością będą ogromnym wsparciem dla każdego pozycjonera! Zapraszamy do lektury! |

Co zatem zrobić, by w przeciwieństwie do Syzyfa osiągnąć szczyt i wydobyć w pełni potencjał naszej strony internetowej? Niewątpliwie stała i regularna praca jest tu kluczem. Regularne badanie, monitorowanie i w konsekwencji ulepszanie serwisu to niezawodny sposób na zwiększenie ruchu na stronie. Podczas jej pozycjonowania niewątpliwie ogromne znaczenia ma odpowiedni dobór słów czy fraz kluczowych. Dlaczego? Bo to właśnie właściwa selekcja zapytań pełni jedną z kluczowych ról w uzyskiwaniu wysokiej liczby wejść użytkowników na naszą stronę. W jaki sposób dobrać frazy kluczowe? Tu właśnie przychodzą nam z pomocą narzędzia dostępne w naszym systemie SeoPilot. Konkurencyjność fraz kluczowych i ich liczba wyszukiwań (SV)O konkurencyjności i znaczeniu jakie ma tak naprawdę liczba wyszukiwań mówiliśmy niedawno na webinarze “Wybór fraz kluczowych i optymalizacja strony”. Keyword research - czyli wybór odpowiednich fraz ma ogromne znaczenie. Wybrane przez nas frazy musimy zawrzeć w treści serwisu, odpowiednio zoptymalizować meta tagi itd aby w końcowym efekcie otrzymać wysokie pozycjie czyli ruch na stronie i docelowo klientów! Ważne jest określenie ich konkurencyjności i tzw Search Volume (SV)- czyli średnia miesięczna liczba wyszukiwań! System SeoPilot określa, czy dana fraza ma W – wysoką, S – średnią, N – niską konkurencyjność. I tutaj ważna uwaga - nie zawsze warto koncentrować się na pozycjonowaniu fraz o wysokiej konkurencyjności, gdyż te są we władaniu gigantów biznesu, którzy zwykle dysponują ogromnym budżetem i trudno wygrać z nimi batalię o daną frazę, lub też w TOPie znajdują się serwisy informacyjne typu Wikipedia itd. Zamiast tego proponujemy, by inwestować np. w tzw. frazy długiego ogona. Dlaczego? Bo z jednej strony są to zwykle frazy o niskiej konkurencyjności, z drugiej zaś charakteryzują się wysokim współczynnikiem konwersji, co w konsekwencji oznacza, że użytkownicy korzystający z fraz długiego ogona są już zorientowani na kupno. System określa też jedną z najważniejszych danych przy wybieraniu fraz, a która od jakiegoś czasu jest dostępna tylko nielicznym klientom Google Adwords a mianowicie średnią liczbę wyszukiwań, czyli Search Volume. Obecnie dane te, dla użytkowników, którzy nie przeznaczają określonego budżetu na reklamę w Google, nie są dokładne. W systemie SeoPilot uzyskasz dokładne dane (te same co dla Użytkowników GA z dużym budżetem) i to bezpłatnie! Wartość współczynnika Search Volume dla wybieranych przez nas fraz nie powinna być niższa niż 10, bo przecież nie warto pozycjonować fraz, których nikt nie wpisuje i z których ostatecznie nie może uzyskać zwiększonej liczby wejść na stronę. ![]() Konkurencyjność fraz kluczowych została podkreślona na niebiesko, średnia miesięczna liczba wyszukiwań - na czerwono Dobór fraz kluczowych bliskich TOP10SeoPilot pozwala też sprawdzić, które z pozycjonowanych przez nas fraz mają największy potencjał, czyli dla tych, dla których Google “określił” już jakąś pozycję, ale nie znalazły się one jeszcze w TOP10, a to właśnie te frazy mają największą szansę, by się tam znaleźć, warto zatem nad nimi popracować. Większa liczba fraz kluczowych w TOPie zwiększa widoczność serwisu i wpływa na dalsze jego pozycjonowanie. Sugestie Google czyli keywordtoolKażdy pozycjoner zna korzyści, jakie czerpać można z Sugestii Google, który podaje Użytkownikom wpisującym określone zapytania, różnego typu podpowiedzi. Są to, dajmy na to, możliwe opcje dla danych zapytań, dzięki którym możemy zwiększyć nasza pulę fraz, czy też przeksształcić frazy na bardziej relewantne. Dzięki możliwościom, jakie daje nam SeoPilot możemy automatycznie wygenerować Sugestie Google! W ten sposób poznajemy potrzeby rynku i żadna ważna fraza nam nie umknie! Dlaczego potrzeby rynku? Sugestie Google są tworzone na podstawie zapytań, które użytkownicy Google wpisują do wyszukiwarki. ![]() Podpowiedzi Google - jako źródło informacji o dodatkowych frazach kluczowych, szczególnie przydatne podczas doboru fraz długiego ogona. Optymalizacja meta tagówKolejnym elementem, nad którym warto się pochylić jest optymalizacja Meta Tagów, a konkretnie Meta Title i Meta Description, bo to właśnie te znaczniki są widoczne dla użytkowników w SERPach (wyniki wyszukiwania w Google) w postaci snippetów i to właśnie im powinniśmy się przyjrzeć, bo prawidłowo zoptymalizowane stanowią wspaniałą wizytówkę i/lub reklamę naszej strony.
![]() Przykładowy Snippet strony na dane zapytanie z zastosowaniem elementów: call to action i emotikon Doskonałą pomocą, dzięki której dowiemy się, jak będą wyglądać nasze snippety znajdziemy w Projekcie SeoPilot. Tu wygenerujemy snippety nie tylko strony głównej ale wszystkich podstron serwisu! Sprawdź je i wykreuj idealne wizytówki dla swojego serwisu. Mówiąc o optymalizacji serwisu warto skorzystać też z narzędzia dostępnego bezpłatnie na SeoPilot jakim jest Funkcja Rekomendacji - bardzo przydatna do wnikliwszej analizy witryny (zarówno kodu jak i treści). Sprawdza ona frazy kluczowe występujące dla poszczególnych stron m.in. w Meta Tagach, nagłówkach (powinna być przynajmniej w nagłówku H1) i w tekście. Tutaj uzyskamy informacje nie tylko o tym, ile razy pozycjonowana fraza pojawiła się na stronie, ale też ile razy powinna się pojawić! Pamiętajcie, by ilość słów kluczowych była nie mniejsza niż ta, którą rekomenduje system! Dzięki tak zebranym informacjom możemy wprowadzać modyfikację w treści i kodzie w taki sposób, by dostosować je pod kątem wyszukiwarek, aby uzyskać wyższą pozycję! Parametry linków zewnętrznychKażdy szanujący się pozycjoner wie, jak ważne jest linkowanie dla uzyskania dobrych pozycji w wynikach wyszukiwania. Pamiętajmy, by wybierając stronę wydawcy (czyli taką, na której chcemy uzyskać link) sprawdzić parametry takie jak DA, PA, CF i TF i to nie tylko dla strony głównej ale i wszystkich podstron. Dzięki temu uzyskamy pewność, że uzyskujesz linki z witryn o parametrach jakie są dla Ciebie najważniejsze. Dane te w innych programach są udostępniane odpłatnie! W Projekcie SeoPilot dostęp do tych parametrów jest darmowy dla wszystkich użytkowników chcących uzyskać link do danej strony. Analiza konkurencjiNa koniec polecamy sprawdzenie, na jakie frazy pozycjonują się nasi konkurenci. Wystarczy określić adres URL - wybrać nie tylko ich stronę główną, ale i wszystkie podstrony (funkcja w SeoPilot daje właśnie takie możliwości) aby przeanalizować cały zasięg fraz kluczowych konkurentów! Funkcja podobna do tych, które udostępnia np Searchmetrics i inne podobne narzędzia. W SeoPilot frazy takie wygenerujesz bezpłatnie. Skoro już przeanalizowaliśmy nasze frazy kluczowe, Meta tagi, wiemy, jak w wyszukiwarce wyglądać będą nasze snippety sprawdźmy, co jeszcze dzieje się u naszych konkurentów! Jeżeli chcemy uzyskać wysoką pozycję w wyszukiwarce musimy zbadać działania naszych rywali – ilość występowania fraz kluczowych w poszczególnych meta-znacznikach i treści, długość tekstów, występowanie grafik czy też ilość linków zewnętrznych i wewnętrznych. W tej dziedzinie nieocenionych informacji dostarczy nam analiza SEO konkurencji dostępna w systemie SeoPilot. Tu system przeanalizuje strony konkurentów znajdujących się w TOP10, a dla lepszego porównania podświetli i poda parametry również pozycjonowanej przez nas strony. ![]() Analiza konkurencji w wyszukiwarce Google Monitoring pozycjiI na koniec polecamy korzystanie z funkcji monitoringu pozycji fraz kluczowych. Monitoring sprawdzi dla nas pozycje frazy w wyszukiwarce Google, Bing i Google dla urządzeń mobilnych. Ten ostatni odgrywa coraz większą rolę. Według zapewnień Google wyszukiwarka pracuje nad nowym indeksem mobile first! Dodatkowo narzędzie pozwala obejrzeć historię pozycji danej frazy w postaci wykresu. Dzięki temu zbadamy, nie tylko jaka była dynamika zmian dla danej frazy ale i jakie uzyskiwała pozycje, gdy była pozycjonowana (zielony wykres) i gdy nie była (czerwony wykres). Można też podejrzeć Cache wyszukiwarki, aby mieć 100% pewność. ![]() Cache wyszukiwarki, sprawdzenie pozycji strony |
PodsumowanieSyzyf nigdy nie wtoczył swojego kamienia na szczyt. Ty, dzięki swojej pracy i odpowiedniej strategii możesz wprowadzić swoją stronę w magiczny świat TOP10 Googla. Dobrze dobrane narzędzia to klucz do sukcesu. SeoPilot daje Ci te możliwości, dostępne w jednym miejscu, kompleksowe, uniwersalne i proste w użyciu. Niedługo wdrożone będą kolejne, które pomogą w optymalizacji serwisu i uzyskaniu wyższych pozycji. SeoPilot to nie tylko linki, ale też kompleksowe narzędzia. Dzięki nim profesjonalnie przeanalizujesz swoją stronę, sprawdzisz jej słabe strony, odnajdziesz drzemiący potencjał. Wspólną pracą wejdziemy na szczyt! |
PromocjaTrwa zabawa w łapanie SeoStworów. Czekają cenne nagrody dla najlepszych SeoBohaterów, którzy pomogą nam schwytać jak największą ilość Stworów. Złapałeś już jakieś? Jak nie, to do dzieła. Czeka iPad mini 4 i wiele innych nagród. Każdy uczestnik zabawy ma szansę na nagrodę. Dodatkowo uruchomiliśmy ruletkę bonusów, dzięki której uzyskasz dodatkowe punkty. 18 listopada wyniki gry! Weź udział w zabawie |
Weź udział w kolejnym webinarze.
|
Nowości ze świata SEO
|