Czy w związku z Walentynkami internauci potrzebują kolejnych życzeń walentynkowych oraz grafik z serduszkami i kwiatkami? Raczej nie. Zamiast tego oczekują konkretów – specjalnych promocji, unikalnych ofert czy też inspirujących list pomysłów na prezenty. Jeżeli faktycznie chcemy wykorzystać jakąś okazję do zbudowania większego ruchu na swojej stronie warto zdecydować się na pozycjonowanie fraz sezonowych. Na przykładzie święta zakochanych podpowiemy Ci czemu warto pozycjonować takie frazy i jaką taktykę obrać. Zapraszamy do lektury! |

Google – wyszukiwanie pomysłów na prezenty walentynkoweTo, że w Internecie działania użytkowników są sezonowe jest faktem, którego nikt już nie próbuje podważać. Do artykułów sezonowych zaliczyć należy z jednej strony akcesoria do nurkowania i dmuchane baseny, a z drugiej np. narty czy odśnieżarki. Jednakże sezonowość może objawiać się także w czymś innym – istnieniu okresów, w których klienci zdecydowanie chętniej decydują się na zakupy. Takich momentów w ciągu roku jest bardzo wiele. Czy będzie początek wakacji, Black Friday (święto zakupów rozpoczynające sezon przedświątecznych wyprzedaży), czy też same Święta Bożego Narodzenia. Oczywiście będzie to też jedno z popularnych świąt, które Polacy z chęcią przejęli z Zachodu - czyli Walentynki. W okresie poprzedzającym Walentynki (a więc przeważnie już od połowy stycznia) w wyszukiwarkach zaczynają pojawiać się zapytania dotyczące pomysłów na prezent. Aby sprawdzić i przeanalizować te frazy warto skorzystać z darmowych narzędzi generujących słowa i sugestie wyszukiwania na podstawie wpisanego przez nas zapytania (polecamy np. automatyczną generację fraz w SeoPilot, sugestie Google w SeoPilot, lub narzędzie keywordtool.io- rys. 1) ![]() Rys 1 - keywordtool - jako źródło wiedzy o frazach kluczowych Poprzez analizę otrzymanych wyników można dowiedzieć się, czego tak naprawdę chcą internauci w danym okresie – i na tej podstawie uda się im zaproponować gotowe rozwiązania , szyte na miarę ich oczekiwań. Pamiętaj, żeby sprawdzić ile osób daną frazę wyszukuje. Możesz tego dokonać na podstawie podawanej w Google Adwords Średniej miesięcznej liczby wyszukiwań. Jeżeli nie masz konta w Google Adwords - bezpłatnie dane te sprawdzisz też po rejestracji w systemie SeoPilot (rys. 2) ![]() Rys. 2. Generacja fraz kluczowych dla zapytania: prezenty na walentynki wraz z danymi o średniej miesięcznej liczbie wyszukiwań i konkurencyjności Frazy pokroju: „prezenty na walentynki dla niego” lub „dla niej” są dość jasne. Przygotowanie listy najbardziej inspirujących prezentów, którymi można obdarować ukochaną osobę to świetny sposób na zareklamowanie swoich produktów (o ile oczywiście faktycznie mogą być potraktowane jako taki prezent). Podobnie będzie, gdy po frazie „prezenty na walentynki” pojawi się dopisek „własnoręcznie robione”, które pozwolą zakochanym wzajemnie obdarować się unikalnymi upominkami. Będzie to świetny sposób na zareklamowanie firmy zajmującej się decoupagem lub scrapbookingiem. Warto skupić się także na działaniach lokalnych. Sezonowe pozycjonowanie lokalne będzie idealnym rozwiązaniem dla restauracji, kręgielni czy kin. Wówczas podczas wpisania „pomysły na walentynki wrocław” w wynikach wyszukiwania pojawi się konkretny lokal, do którego można zabrać ukochaną czy ukochanego. ![]() Jak się zabrać za pozycjonowanie sezonowe?Sezonowe frazy kluczowe to świetny sposób na zwiększenie zainteresowania naszą działalnością. Jednak jak się zabrać za takie pozycjonowanie? Jednym z takich sposobów jest rozpoczęcie współpracy z blogerami. Autorzy takich stron doskonale wiedzą co zrobić, aby generować ruch na swoich stronach. Wystarczy skorzystać z ich doświadczenia i zareklamować się u nich. Rozpoczynając współpracę z blogerami nasz produkt może znaleźć się na Liście walentynkowych inspiracji przygotowywanych przez autora lub autorkę takiej strony. Jeżeli produkt okaże się faktycznie bardzo interesujący można liczyć na jego dalszą promocję w ciągu roku na blogu. Jednak oprócz tego należy tworzyć treści i dbać o ich pozycjonowanie. Treści takie powinny zawierać pozycjonowane frazy sezonowe, naturalnie dopasowane do treści. Jeżeli nie masz na to czasu, bądź nie czujesz się na siłach zleć to profesjonalistom. Teksty muszą być ciekawe i aktualne, wtedy tylko są gwarancją sukcesu. Pamiętaj, że copywriter musi znać się na Twojej branży. Jeżeli nie masz zaufanego specjalisty, skorzystaj np z SeoPilot.pl. Pamiętaj, że firmowe blogi lub strony towarzyszące sklepowi należą obecnie do bardzo popularnych rozwiązań. Co stoi na przeszkodzie, aby faktycznie stworzyć artykuł z poradami dotyczącymi tego, jak spędzić udaną walentynkową randkę? Uczmy się od najlepszychMogłoby się wydawać, że na Walentynki specjalne promocje i kampanie ograniczają się tylko do branży odzieżowej, cukierniczej lub też usługowej. Jest zupełnie inaczej – wystarczy przejrzeć oferty największych sklepów internetowych i okazuje się, że niemal każdy z nich liczy na większą sprzedaż w okolicach Walentynek. Warto zwrócić uwagę np. na ofertę sklepu z elektroniką Neonet (rys.3), w której produkty zostały pogrupowane w ten sposób, aby łatwo było znaleźć pomysł na prezent (dla niego, dla niej, aktywne walentynki czy wypad za miasto*1). Podobnie jest w przypadku sklepu Empik, który specjalnie na Walentynki przygotował szereg promocji na e-booki o… miłosnej tematyce*2. ![]() Rys 3. Kampania walentynkowa w Neonet *1źródło: https://www.neonet.pl/walentynkowe-inspiracje.html |
PodsumowanieJeżeli ktoś spóźnił się na pozycjonowanie fraz sezonowych na Walentynki – nie ma się co przejmować. W najbliższym czasie pojawi się jeszcze kilka tego typu okazji – wystarczy wspomnieć tylko o Dniu Kobiet czy zbliżających się świętach Wielkanocnych. Stwórz pod te święta specjalne landingi z odpowiednio napisanymi treściami. Content aktualizuj i na bieżąco zadbaj o profil linkowy (np z SeoPilotem). Warto będzie utworzyć kalendarz tego typu wydarzeń, aby móc realizować kampanie z odpowiednim wyprzedzeniem. Pamiętajmy również o tym, że raz stworzone treści będą działać także w przyszłych latach – a więc jeżeli nie zdążyliśmy w tym roku, w przyszłym roku zostanie to w dużym stopniu zrekompensowane. Nie trać zatem cennego czasu. |
Przeczytaj też |
PromocjaPotrzebne Ci nowe teksty na stronę? Nie masz czasu na prowadzenie bloga firmowego? Chcesz zamówić artykuł sponsorowany? Wypróbuj naszą nową usługę i skorzystaj z Kodu rabatowego 10%. Promocja ograniczona czasowo. Śpiesz się. Więcej szczegółów na stronie>> Zdobądź kod |