Wraz z wprowadzeniem kampanii produktowych właściciele sklepów internetowych otrzymali szereg nowych możliwości zwiększenia sprzedaży. Dany rodzaj reklamy cieszy się coraz większą popularnością. Otrzymaliśmy od was wiele pytań dotyczących Google Shopping. Mimo, że dany typ reklamy nie jest jeszcze obsługowany w naszym module postanowiliśmy w tym wydaniu SeoKuriera opisać czym jest Google Shopping i jak poprzez połączenie go z kampaniami AdWords sprawić aby zysk z reklamy był jeszcze większy. Z tego wydania SeoKuriera dowiesz sie:
![]() |
Co to jest Reklama Produktowa/Google ShoppingGoogle Shopping to najprościej rzecz ujmując, wykaz produktów funkcjonujący podobnie do internetowych porównywarek cenowych. Różnica w działaniu polega na tym, że jest on:
Uważa się, że to rozwiązanie w znacznym stopniu skraca proces zakupu danego produktu. Dlaczego? Ponieważ potencjalny klient poszukując konkretnego towaru po wprowadzeniu w wyszukiwarkę interesującej go frazy dostaje całą listę artykułów wraz z najbardziej interesującymi go informacjami: zdjęciem produktu, ceną, linkiem prowadzącym do zakupu wybranego artykułu. Jeżeli zatem masz sklep internetowy i chcesz zapoznać klienta z konkretną jego ofertą, zwiększyć ruch na stronie, ilość konwersji to jest to zdecydowanie opcja dla Ciebie. ![]() Jak zacząć kampanię Google Shopping?W pierwszej kolejności musisz założyć konto w Google Merchant Center, czyli swego rodzaju „internetowej przechowywarki” informacji o sklepie i oferowanych w nim produktach. Następnie konieczne jest połączenie konta GMC ze sklepem. Kolejny, bardzo ważny krok to uzupełnienie, a następnie aktywacja pliku z danymi dotyczącymi artykułów, które chcemy promować w sieci. Na tym etapie nasze produkty będą widoczne w zakładce Zakupy w Google. Jeżeli chcemy, by wyświetlały się one nad wynikami wyszukiwania musimy jeszcze połączyć konto GMC z naszym kontem Adwords. ![]() Cała procedura może wydawać się prosta jednak w rzeczywistości początkującym reklamodawcom może ona przysporzyć trochę trudności i warto poświęcić na nią sporo czasu, bo jakość naszych starań będzie mieć bezpośredni wpływ na ocenę reklamy i jej wyświetlanie! Jak działa reklama produktowa?Funkcjonowanie reklamy produktowej jest bardzo podobne do standardowej reklamy tekstowej Adwords. Operują one tylko dla sieci wyszukiwania Google i płacimy za nią na zasadzie CPC (Cost per Click), czyli dopiero, gdy użytkownik kliknie w nasze ogłoszenie. Różnica natomiast jest oczywista. Reklama produktowa zawiera zdjęcie danego artykułu, cenę oraz bardzo krótki jego opis. Wyświetlenie danej reklamy odbywa się na zasadzie aukcji, a jej Quality Score, czyli ocena jakości bazuje głównie na określeniu jakości wypełnionego przez nas pliku z danymi o produkcie. Z tego względu niżej podajemy najogólniejsze ale istotne rekomendacje dotyczące wypełnienia tego pliku. Sposób na efektywną kampanię produktowąKilka istotnych podpowiedzi dotyczących wypełnienia pliku z danymi o produkcie. Skoro nasz plik z danymi wpływa w głównym stopniu na QS samej reklamy i częstotliwość jej wyświetlania, to warto zrobić to solidnie i uwzględnić kilka informacji.
|
Podsumowanie:Reklamy produktowe cieszą się coraz większa popularnością i oczywiście nic w tym dziwnego. Korzystajmy zatem z tej opcji i czerpmy płynące z niej korzyści. Pamiętajmy jednak, że konkurencja jest duża i dobrze wypełniony plik, to zdecydowanie klucz do sukcesu w walce o dobrą pozycję reklamy. |
Nowości w systemie1. Sprawdź ogłoszenia konkurentów Od niedawna, w module Adwords, istnieje możliwość bezpłatnego wygenerowania tekstów ogłoszeń konkurentów. Ponadto wystarczy jedno kliknięcie, aby móc wykorzystać je w swojej kampanii. Więcej informacji znajdziesz na stronie nowości. 2. Ulepszenia w module Adwords - dobór fraz kluczowych Dobierając frazy kluczowe do swojej kampanii reklamowej możesz skorzystać z nowych udoskonaleń modułu Adwords. Dodatkowe rekomendacje pomogą Ci wybrać te najważniejsze frazy. Nie umknie Ci żadna konwertująca fraza kluczowa, a to klucz w drodze do sukcesu! 3. Ulepszenia generatora tekstów ogłoszeń Ciągle pracujemy nad udoskonalaniem automatycznej generacji ogłoszeń. Widać już znaczną poprawę, ale prace trwają nadal. Sprawdź już dziś nasze możliwości w kroku 4 kampanii Adwords. 4. Nowe materiały w dziale instrukcje wideo Zachęcamy do zapoznania się z nowymi instrukcji wideo, aby efektywniej korzystać z systemu. Systematycznie pojawiają się tam nowe materiały. |
Wiadomości ze świata SEM30 maja odbędzie się konferencja semKRK. To już 9 edycja! W Starej Zajezdni w Krakowie pojawi się 12 prelegentów, praktyków i specjalistów z branży SEO, SEM i pokrewnych. Spotkania adresowane są dla właścicieli biznesów, działów marketingu, agencji i specjalistów SEM ale również dla osób, które prowadzą sklepy internetowe lub związane są z rynkiem e-commerce. Bardzo wysokie oceny spotkaniom wystawiały również osoby zaczynające swoją przygodę z rynkiem reklamy online. SeoPilot jest patronem tego wydarzenia. Odwiedź nasze stoisko. Szczegóły na stronie. |