Kontynuujemy rozmowę o blogach na YouTube jako o źródle jakościowego i niedrogiego ruchu internetowego dla biznesu. W pierwszej części pisaliśmy o tym, dlaczego nie można ignorować YouTube planując swoja strategię marketingową, jak szukać i wybierać blogi dla kampanii reklamowej. Dzisiaj opowiemy o procesie przygotowania i umieszczania informacji o naszej firmie, usłudze czy produkcie w wideo youtubera, a także o możliwych korzyściach takiej współpracy. Zapraszamy do lektury! |

Jak się rozpocząć dialog z blogerem.Jeżeli już poświęciłeś dużo pracy na szukanie kanałów YouTube dla kampanii reklamowej, to masz przed sobą gotową tablicę ze spisem możliwych partnerów. Przyszedł czas rozmów i negocjacji. W celu kontaktu z blogerem najlepiej korzystać ze wskazanych w opisie kanału kontaktów: stron na portalach społecznościowych, poczty elektronicznej lub związanego z kanałem konta użytkownika Google+. Portale społecznościowe zazwyczaj dają możliwość szybszego otrzymania odpowiedzi. (Rys. 1). ![]() Rys 1. Sposoby kontaktu z właścicielem Kanału. Możliwość wyboru: adres e-mail, sieci społecznościowe W pierwszej wiadomości najlepiej od razu uściślić ważne kwestie, takie jak:
Koniecznie należy uściślić, czy dla Twojego wideo będzie stosowane sformułowanie typu „sponsor” lub „na prawach reklamy”. Zaleca się unikania takiego rodzaju podania informacji, żeby odbiorca zinterpretował ją jako rekomendację blogera, a nie zignorował jako reklamę. Przygotowanie materiałuPo znalezieniu konsensusu należy ustalić sposób podania informacji i zawartość reklamową. Z jednej strony klip musi się spodobać odbiorcom, więc powinien być wykonany w charakterystycznym stylu blogera. Z drugiej strony powinien on prawidłowo promować produkt i odpowiadać wymaganiom marketingowym Twojej firmy. Optymalnym wariantem będzie samodzielne ułożenie scenariusza i napisanie tekstów. Oczywiście bloger adaptuje je, biorąc pod uwagę właściwości swojego kanału. Formaty publikacjiWzmianka – najbardziej rozpowszechniony format.Bywa tak, że reklamodawca przygotowuje samodzielnie klip reklamowy (15-25 sekund), który następnie youtuber umieszcza przed, w trakcie lub po głównym wideo. Youtuber może też materiał omówić, bądź przejść bez komentarza do swojego materiału. Widać wtedy jednak zdecydowanie, że jest to reklama, stąd podobne wstawki wideo (przypominające zresztą reklamy pre-roll ustawiane w Google AdWords) są rzadko spotykane. Wzmianka może pochodzić i od samego blogera w trakcie klipu (bez wykorzystania klipu reklamowego). Ten sposób jest lepszy z punktu widzenia zaufania odbiorców i percepcji informacji. Wzmianka jest najbardziej przystępnym istniejącym obecnie formatem: nawet za niewielką kwotę mamy możliwość pojawienia się na ekranie monitorów naszych klientów (dużo tu jednak zależy od popularności kanału). Integracja – bloger w kadrze krótko współdziała z produktem.Youtuber robi krótki przegląd lub testuje reklamowany przedmiot. Jednocześnie scenariusz organicznie wpisuje się w ogólną tematykę klipu (patrz przykład Rys. 2). Jest to bardziej naturalny, ale i droższy wariant reklamowej formy komunikatu: może kosztować ponad 1 000 złotych. ![]() Rys. 2. Przykład integracji — demonstracji produktu w klipie blogera Stworzenie pełnowartościowego klipu dla reklamodawcy.W tym przypadku klip jest całkowicie poświęcony produktowi i pokazuje wszystkie jego właściwości i zalety. Cena takiej reklamy jest o wiele droższa – od nawet 4 000 złotych. (Rys. 3). ![]() Rys. 3. Klip nakręcony całkowicie pod produkt reklamodawcy We wszystkich formatach mamy możliwość umieszczenia linków na reklamowany produkt lub usługę w opisie pod klipem. Twój link powinien znajdować się w pierwszej lub drugiej linijce i nie powinien być ukryty pod „Więcej”, inaczej bowiem stracisz znaczącą ilość przejść na stronę lub wcale ich nie otrzymasz. Po ustaleniu scenariusza i opłaty bloger nagrywa klip i zamieszcza go na swoim kanale z ograniczonym dostępem. Ty dostajesz link i oglądasz materiał przed publikacją. Koniecznie omów zawczasu ten niuans, żeby klip nie był opublikowany dla szerokiego kręgu odbiorców bez Twojego potwierdzenia. Jeśli wszystko jest w porządku przekazujesz zielone światło dla publikacji klipu. Jak mierzyć efektywność reklamy na Youtube. AnalitykaŻeby zmierzyć skuteczność reklamy, nie zapominaj o dodaniu parametrów UTM do linków, opublikowanych w opisie klipu. Będziesz mógł śledzić przejścia z tego źródła przy pomocy np. Google Analytics. Format linku z YouTube może wyglądać tak: mysite.pl/?utm_source=yt_AutoChannel gdzie yt — to YouTube, а AutoChannel — nazwa wideobloga. Aby taki link nie straszył odwiedzających kanał, skróć go tak, by wyglądał bardziej przystępnie: goo.gl/I4tBkB. Oprócz tego ustawcie cele w Google Analytics (na przykład cel – przejście z bloga i złożenie zamówienia). Jest to konieczne, aby zmierzyć nie tylko ruch, ale i ilości sprzedaży, rejestracji lub innych celowych działań (konwersja). Jakie rezultaty można realnie osiągnąćPo pierwsze przez kilka dni można dotrzeć do grupy docelowej nieprawdopodobnych rozmiarów i zapewnić sobie dziesiątki i setki tysięcy obejrzeń klipu z Twoją reklamą! Po drugie można uzyskać duży wzrost ruchu na stronę, przy czym koszt przejścia przy prawidłowym wyborze kanału i formatu może być znacznie niższy, niż podobnego jakościowo przejścia z reklamy kontekstowej! |
PodsumowanieSiła wideoblogów YouTube |
Nowości systemuNowa usługa - Copywriting. Nowe możliwości dla Wydawców |
PromocjaPotrzebne Ci nowe teksty na stronę? Nie masz czasu na prowadzenie bloga firmowego? Chcesz zamówić artykuł sponsorowany? Wypróbuj naszą nową usługę i skorzystaj z Kodu rabatowego 10%. Promocja ograniczona czasowo. Śpiesz się. Więcej szczegółów na stronie>> Zdobądź kod |
Jakich błędów unikać pozycjonując stronę w SeoPilot16 luty 2016 o 14:00 Na pozycjonowanie stron wpływa wiele czynników. Nieprawidłowo obrana strategia może nie przynieść nam oczekiwanych rezultatów, a błędy które popełnialiśmy mogą pozycjom naszych stron poważnie zaszkodzić. Weź udział w szkoleniu i sprawdź czego unikać pozycjonując swoją stronę. ZAPISZ SIĘ |
Przeczytaj teżYouTube Marketing. Sprawdzone sposoby na współpracę z YouTuberami. |