Zadaj pytanie on-line Checklista SEO - sprawdź optymalizację strony
Home Checklista SEO

Checklista SEO - przeprowadź samodzielny audyt SEO

Dowiedz się jak używać Checklisty

Odpowiednie zoptymalizowanie strony internetowej ma ogromny wpływ na jej widoczność w wyszukiwarkach. Chcesz by pozycjonowane przez Ciebie frazy kluczowe znalazły się w TOP10 Google? Audyt SEO, przeprowadzony samodzielnie dzięki naszej checklisty SEO na pewno Ci w tym pomoże!

Skoro już zdajesz sobie sprawę, jak bardzo ważna jest optymalizacja – jak oceniłbyś stan swojej strony internetowej? Oferowana przez nas checklista SEO ułatwi Ci analizę kondycji witryny oraz pokaże, jakie kroki należy podjąć, aby strona była dobrze postrzegana – zarówno przez wyszukiwarki, jak i internautów. Dzięki niej przeprowadzisz samodzielnie audyt seo.

Checklista SEO - co to jest?

Checklista SEO została skonstruowana w ten sposób, aby w jak największym stopniu ułatwić zoptymalizowanie Twojej strony i niczego nie pominąć. Każdy specjalista seo wie, że optymalizacja strony to zbiór wielu czynników i czynności, które należy wykonać... Bardzo łatwo coś pominąć, a ominięcie nawet jeden ważnej czynności może nas drogo kosztować. Skorzystaj z naszej listy najważniejszych punktów optymalizacji strony i przeprowadź samodzielnie audyt seo, aby przekonać się na ile dana strona www jest przygotowana do pozycjonowania i mieć pewność, że o niczym nie zapomniałeś!

  • Wybierz checklistę
Zaktualizowano / Wypełniono: 0/100 0%
Dodaj nową checklistę SEO
Przedstawiamy checklistę SEO - niezbędnik każdego pozycjonera!
Tutaj możesz szybko sprawdzić wszystkie najważniejsze kwestie, dotyczące optymalizacji i upewnić się, czy o niczym nie zapomniałeś przygotowując stronę do pozycjonowania.
Nasza lista to zbiór najważniejszych punktów, które pomogą Ci sprawdzić jak dobrze Twoja strona jest zoptymalizowana. Możesz ściągnąć checklistę na swój komputer, jeśli musisz pokazać go swojemu klientowi albo szefowi.

W tym polu będą się wyświetlać podpowiedzi na temat każdego z punktów, na który najedziesz myszką.
Created with Highstock 1.3.90/16
Analiza słów kluczowych
Struktura serwisu
Dobra struktura strony jest niezwykle ważna dla SEO! Jest to jeden z czynników on-page.
Zaplanuj dobrze strukturę strony: nagłówki, ważności i dostępność podstron, podziel je na kategorie.
Created with Highstock 1.3.90/13
Struktura serwisu
Audyt techniczny
Audyt techniczny strony to, przede wszystkim, analiza i sprawdzenie budowy i funkcjonalności strony pod kątem jej poprawności. Oznacza to, że głównym celem takiego audytu jest wykrycie: błędów, zaniedbań, przeoczeń, które utrudniają korzystanie z serwisu i pośrednio w ten sposób wypływają na jego pozycje w wynikach wyszukiwania.
Created with Highstock 1.3.90/19
Audyt techniczny
Treści na stronie to czynnik, na który przedstawiciele Google ciągle zwracają uwagę. Jest to jeden z 3 czynników, obok linków i mobilnej wersji strony, co do którego mamy pewność, że wpływa na pozycje strony. Jest wiele aspektów, na które należy zwrócić uwagę podczas analizy treści stron.
Created with Highstock 1.3.90/21
Treść
Linki
Gary Illyes z Google potwierdził znaczenie jakie mają linki (zewnętrzne!) stron dla zapewnienia jakościowych wyników wyszukiwania.
W 2014 roku mówił o tym także Matt Cutts, który zaznaczył, że jakoś SERPów znacznie spadnie, jeżeli wyszukiwarka wykluczy backlinki z listy czynników rankingowych.
W pozyskiwaniu linków (tzw. link building) pomoże Ci SeoPilot.
Created with Highstock 1.3.90/17
Linki
Sieci społecznościowe stały się ważną częścią marketingu internetowego. Mają też - po części - wpływ na widzialność strony w wyszukiwarkach. Profile w różnych sieciach społecznościowych (tzw fanpage) na pewno dopełniają i różnicują backlinki i mają wpływ na popularność danego serwisu. Z tego względu, analizując swoją stronę ważne jest, aby sprawdzić czy witryna jest powiązana z profilami na Facebook, Twitterze, Google +.
Created with Highstock 1.3.90/14
Sieci Społecznościowe
Przedstawiamy checklistę SEO - niezbędnik każdego pozycjonera!
Tutaj możesz szybko sprawdzić wszystkie najważniejsze kwestie, dotyczące optymalizacji i upewnić się, czy o niczym nie zapomniałeś przygotowując stronę do pozycjonowania.
Nasza lista to zbiór najważniejszych punktów, które pomogą Ci sprawdzić jak dobrze Twoja strona jest zoptymalizowana. Możesz ściągnąć checklistę na swój komputer, jeśli musisz pokazać go swojemu klientowi albo szefowi.

W tym polu będą się wyświetlać podpowiedzi na temat każdego z punktów, na który najedziesz myszką.
    1. Grupa docelowa
      Grupą docelową nazywamy tych Internautów, którzy mogą być zainteresowani odwiedzeniem strony, otrzymaniem informacji, zakupem towaru lub zamówieniem usług, opisanych na stronie internetowej.

      W trakcie określania grupy docelowej tworzony jest jej portret:
      1. płeć, wiek, stan cywilny,
      2. miejsce zamieszkania,
      3. wykształcenie, zawód,
      4. status finansowy i społeczny,
      inne dane.
      Zrozumienie, jak wygląda przeciętny przedstawiciel grupy docelowej pozwala na lepsze zrozumienie, jakich informacji on szuka, jakie słowa wykorzystuje najczęściej, a jakich fraz unika.
      Określić grupę docelową
      1. Burza mózgów
        Zastanówcie się, jakie słowa lub frazy najbardziej pasują do serwisu albo branży, w której działacie.

        Po wygenerowaniu pomysłów pogrupujcie je i oceńcie każdą z grup osobno.
        Burza mózgów
      2. Wyszukiwarki dają doskonałą możliwość zobaczenia najbardziej popularnych fraz dla określonego słowa.
        Wykorzystuj podpowiedzi Google, aby powiększyć ilość fraz, wymyślonych w trakcie burzy mózgów.
        Podpowiedzi wyszukiwarki Google
      3. Serwisy analityczne i dobierające frazy kluczowe
        Wyszukiwarka daje swoim użytkownikom dostęp do swoich statystyk, dzięki czemu można nie tylko rozszerzyć spis o słowa podobne do wcześniej wybranych, ale także wybrać całkiem nowe warianty, a także ocenić popularność każdej z fraz.
        Taka możliwość jest w SeoPilot. System automatycznie wygeneruje propozycje fraz kluczowych wraz z oceną ich konkurencyjności i średnią miesięczną liczbą wyszukiwań.
        Masz możliwość wygenerowania fraz bliskich TOP10!
        Korzystaj z Narzędzia SeoPilot lub z Planera słów kluczowych
        Serwisy analityczne i dobierające frazy kluczowe
      4. Statystyki serwisu
        Przeanalizuj w zainstalowanych na stronie serwisach analityki (najpopularniejszy to oczywiście Google Analytics/Search Console), za pomocą jakich fraz kluczowych znajdowany jest Twój serwis lub jego określone podstrony.
        Tak zebrane dane mogą pokazać znacznie więcej wariantów.
        Statystyki serwisu
      5. Wyszukiwanie słów kluczowych konkurentów
        Znajdź serwisy, podobne do Twojego lub zajmujące się analogicznym zakresem spraw. Sprawdź, na jakie słowa kluczowe się pozycjonują. Jak? Przy pomocy:
        - systemu SeoPilot, który wygeneruje automatycznie frazy kluczowe każdego ukazanego konkurenta;
        - analizy kodu html (frazy w nagłówkach, meta tagach, treści) i linki tekstowe;
        - sprawdzając dostępne statystyki dotyczące ruchu na interesujących serwisach za pomocą wykorzystania zewnętrznych serwisów w rodzaju Alexa.com
        Słowa, pozycjonowane przez konkurentów
      6. Propozycje z systemów reklamy kontekstowej.
        Niektóre serwisy reklamy kontekstowej, na przykład Google AdWords, dają możliwość doboru słów za pomocą podania adresu serwisu lub konkretnej podstrony. Wykorzystaj to, aby otrzymać dodatkowe warianty, wpisując adresy serwisów podobnych do Twojego.
        Słowa kluczowe, zaproponowane przez serwisy reklamy kontekstowej
      Wybrać słowa kluczowe
      Optymalizując serwis, należy dokonać szeregu operacji z frazami kluczowymi, za pomocą których użytkownicy wyszukiwarki mogą go znaleźć.
      Frazy kluczowe należy wybierać za pomocą wszelkich dostępnych sposobów, w tym w trakcie burzy mózgów.
      Wybrać słowa kluczowe
      1. Frazy monosłowne i wielosłowne
        Jakie dodatkowe frazy jednowyrazowe możesz dodać do stworzonego wcześniej spisu? Czy do tej listy można rozszerzyć o frazy wielowyrazowe?
        Frazy jednowyrazowe i wielowyrazowe
      2. Synonimy i skróty
        Dodaj do listy wybranych fraz kluczowych ich synonimy i skróty. Na przykład, notebook ludzie mogą szukać na różne sposoby: - “notebook”;
        - “laptop”;
        - “notbuk”;
        - “lapek”
        W tym miejscu można dodać słowa żargonowe, lub slang.
        Synonimy i skróty
      3. Wykorzystaj kilka fraz kluczowych w różnych kombinacjach dla otrzymania nowych wariantów.
        Na przykład, możesz wypróbować taki schemat:

        tanie - - w Warszawie
        nowe - notebooki - asus…
        używane - netbooki - acer
        najlepsze - - powystawowe
        Ponadto możesz zamieniać słowa miejscami.
        Kombinacje słów
      4. Ludzie często popełniają błędy przy wpisywaniu tekstu: robią podstawowe błędy lub wykazują nieznajomość wyszukiwanej branży. Na przykład, dla pozornie prostej frazy “hurtownia elektryczna” można spotkać takie przykłady, jak:
        churtownia;
        elektyczna;
        hurtownia elektryki.
        Błędy - literówki
      Wybrałeś frazy kluczowe? Świetnie!
      Teraz najwyższa pora na rozszerzenie otrzymanego spisu przy wykorzystaniu kombinacji słów, synonimów, skrótów i błędów - literówek. Przecież ludzie wyszukują nie tylko za pomocą jednowyrazowych fraz, ale używają różnych wariantów!
      Rozszerzyć jądro semantyczne (zestawu fraz kluczowych)
      1. Trafność fraz kluczowych!
        Słowa kluczowe i słowa wyszukiwane to nieco różne pojęcia. Słowa kluczowe są wpisywane (lub nie) w wyszukiwarkę - i w ten sposób stają się słowami wyszukiwanymi. Takie frazy są interesujące dla serwisu, gdyż mogą przyciągnąć ruch.
        Sprawdź, których z wybranych przez ciebie (za pomocą burzy mózgów lub narzędzi) słów kluczowych nikt nie szuka i usuń je z listy.
        Liczbę wyszukiwań podaje bezpłatnie system SeoPilot po dodaniu ich do projektu pozycjonera.
        Sprawdzić frazy kluczowe, wybranych podczas burzy mózgów. Czy Internauci je wyszukują?
        1. Ilości wyników dla wybranych fraz
          Za duża ilość znalezionych wyników pośrednio świadczy o konkurencyjności frazy kluczowej, a co za tym idzie - często też o większej trudności wypozycjonowania serwisu.
          Konkurencyjność fraz możesz bezpłatnie sprawdzić w systemie SeoPilot.
          Sprawdzić ilości wyników dla wybranych fraz
          1. Perspektywiczne frazy kluczowe.
            W zależności od celu, jaki stawiasz przed sobą, wybierz z otrzymanego zestawu najbardziej perspektywiczne, które przyniosą maksimum ruchu, a przy tym nie będą potrzebować zbyt wiele wysiłku podczas ich promocji.
            Z czasem można rozszerzyć spis dla osiągnięcia maksymalnego efektu, ale zacząć należy od minimalnych wydatków.
            Wybrać perspektywiczne frazy kluczowe
            1. Grupy fraz.
              Wydziel z otrzymanego jądra semantycznego (stworzonego spisu fraz) podstawowe kategorie. Wpisz do grupy pasujące frazy kluczowe. Pozostałe słowa rozdziel między podkategorie.
              Zazwyczaj kategorie tworzone są wokół wysoko- i średniokonkurencyjnych fraz, a podkategoriami średnio- i niskokonkurencyjne.
              Grupowanie fraz kluczowych w kategorie i podkategorie
            2. Stworzenie schematycznej struktury serwisu
              Przykład schematycznego opisu serwisu:
              Meble
              Łóżka
              Meble kuchenne
              Meble dziecięce
              Meble do salonu
              - stoliki
              - szafy
              - meblościanki
              - komody
              - …
              Przedpokój
              Meble ogrodowe
              ...
              Stworzenie schematycznej struktury serwisu
            Komponowanie fraz kluczowych
            Tutaj ważne jest, aby sprawdzić jak podzielone zostały frazy kluczowe (podział na grupy i przypisanie odpowiednich fraz), a także jak została stworzona schematyczna struktura serwisu.
            Komponowanie fraz kluczowych
            1. Serwis składa się głównie z HTML
              Roboty dobrze rozumieją HTML i źle Flash.
              Roboty wyszukiwarek źle rozpoznają strukturę serwisów, wykonanych głównie za pomocą JavaScript lub Flash. Ważne jest, aby odtwarzać jego strukturę za pomocą linków tekstowych.
              Serwis składa się głównie z HTML
            2. Dowolna podstrona dostępna w maksymalnie dwa kliknięcia od strony głównej
              Maksymalny poziom głębokości struktury.
              Ważne podstrony i rozdziały muszą być łatwo dostępne (co wyraża się w ilości kliknięć, oddzielających je od strony głównej).
              Czym więcej kliknięć trzeba wykonać, aby otrzymać dostęp do podstrony, tym jest ona mniej istotna i rzadziej odwiedzana. Wyszukiwarki z trudem indeksują “głęboko schowane” podstrony i rzadko dokonują ich ponownej indeksacji. Stworzenie struktury serwisu opartej na 2-3 kliknięcia gwarantuje częstsze odwiedzanie serwisu przez roboty Google i przypisanie serwisowi maksymalnego priorytetu.
              Dowolna podstrona dostępna w maksymalnie dwa kliknięcia od strony głównej
            3. Gdzie znaleźć ważny rozdział?
              Link ze strony głównej ma największe znaczenie. Ważne rozdziały lepiej umocować na drugim poziomie głębokości (tj. bezpośrednio pod stroną główną).
              Do ważnych rozdziałów prowadzi link ze strony głównej
            4. “Okruszki chleba” są linkami nawigującymi i pomagają wyszukiwarce lepiej zrozumieć strukturę serwisu, a także poprawić jego usability. Używanie breadcrumbs (okruszków chleba)
            5. Stworzenie sitemap.xml
              Dowiedz się więcej o pliku sitemap.xml czytając Słownik SEO
              Stworzenie sitemap.xml
            Optymalizacja struktury serwisu
            Prawidłowa optymalizacja struktury witryny ma wpływ na wiele aspektów. W pierwszej kolejności poprawia UX - czyli pozytywne doświadczenie użytkowników, którzy trafią na daną stronę.
            Oprócz tego pozytywnie wpływa na to, że w SERPach pojawiają się linki do właściwych podstron. Prawidłowa struktura to także lepsza nawigacja i łatwiejsza indeksacja.
            Optymalizacja struktury serwisu
            1. Struktura URL
              Odtwarzanie struktury serwisu w adresach URL podstron jest pożyteczne nie tylko z punktu widzenia wygody użytkowników, ale także w celu prawidłowego podziału go na rozdziały przez wyszukiwarki.
              Będzie miało to także wpływ na wygląd snippetów tworzonych przez Google.
              W adresach podstron odwzoruj strukturę serwisu
            2. Zastosowanie friendly URLs
              Tzw. przyjazne URLe pozwalają na używanie słów kluczowych w adresach podstron, a także podwyższenie poziomu klikalności linków.
              Friendly URLs (przyjazne adresy) dla podstron
            3. Długie adresy podstron - to błąd!
              Adresy podstron powinny być krótkie i lakoniczne, odzwierciedlać kontent, tak jak nagłówki. To wygodne rozwiązanie w wielu przypadkach, na przykład gdy użytkownicy wysyłają znajomym link do podstrony lub publikują ją w sieciach społecznościowych.
              Ponadto długie linki często są obcinane podczas rozmieszczania na wielu serwisach. Używaj krótkich wariantów (maksymalnie około 100 znaków)!
              Niewielka długość adresów podstron
            Koniecznie sprawdź adresy URL swoich podstron!
            Prawidłowy adres URL powinien spełniać kilka kryteriów. Najważniejsza zasada: powinien jak najbardziej opisywać zawartość strony, co doceni zarówno obiorca jak i roboty wyszukiwarki!
            Optymalizacja adresów podstron
            1. Rozmiar kodu HTML nie przekracza 100 - 200 kilobajtów
            2. Szybkość ładowania podstron nie przekracza 3 sekund
            3. Używany na stronie Flash nie zawiera ważnej dla indeksacji treści
            4. Brak frame`ów (ramek)
            5. Nieobecność zbędnych elementów w kodzie HTML
            6. Logi serwerowe, panel administracyjny i subdomeny z testową wersją strony są zablokowane od indeksacji
            7. Na podstronach jest ustawione odpowiednie kodowanie
            Optymalizacja indeksacji serwisu
            1. Wybór głównej ścieżki adresu (z www lub bez)
            2. Stworzenie pliku robots.txt
            3. Główna podstrona nie powinna być dostępna pod adresem /index.php lub /index.html
            4. CMS serwisu nie generuje zmiennych sesyjnych w adresach podstron
            5. Stare adresy przekierowują odwiedzających na nowe podstrony
            6. Kanoniczne adresy URL
              Jeśli na kilku podstronach obecna jest jednakowa treść, można wskazać treść kanoniczną (pierwotną) za pomocą rel=canonical. Wówczas właśnie ona będzie używana dla wszystkich dostępnych wariantów i to ona będzie wyświetlać się w wynikach wyszukiwania.
              Przykład użycia atrybutu canonical w dokumentu:
              Czytaj więcej o rel=canonical (link do materiału rosyjskojęzycznego)
              Używanie rel=canonical
            7. Nieistniejące podstrony wydają błąd 404
            Usunięcie dublującej się treści
            1. Użytkownicy i roboty widzą jednakową treść
              1. Serwis wykorzystuje solidny hosting
                1. Serwis jest zarejestrowany w narzędziach webmastera Googla
                  1. Długość Title
                    Title nie powinno być dłuższe, niż 70 znaków - w przeciwnym wypadku ich tekst nie zmieście się w nagłówku, który przedstawia wyszukiwarka w swoich rezultatach (snippetach).
                    Długość Title nie większa, niż 70 znaków
                  2. Treściwe i sensowne Title
                    Title = sedno treści. Title powinien nie po prostu być, a odzwierciedlać treść podstrony
                    Treściwe i sensowne Title
                  3. Zadbaj o to, aby nagłówki były atrakcyjne.Stworzyć tytuły zachęcające do kliknięcia
                  4. Użyć w Title słów kluczowych
                  5. Ważne słowa - na początek!
                    Zdania i wyrażenia czytamy od początku, dlatego właśnie w tym miejscu należy rozmieścić ważne słowa - frazy kluczowe dla podstrony, lub motywatory, zachęcające do kliknięcia na link (call to action).
                    Jeśli dodasz stronę do zakładek, ważne słowa, znajdujące się na początku tytułu, pomogą szybciej znaleźć potrzebną stronę.
                    Ważne słowa wstaw na początku nagłówka
                  6. Tytuły powinny być unikalne nie tylko w ramach jednego serwisu, ale także i w całym Internecie.Unikalne Title
                  Znacznik title Jeśli tworzysz witrynę o wysokiej jakości, to należy pamiętać, aby tytuły podstron niosły krótką informację o stronie, a także nie zapominaj o ich optymalizacji dla wyszukiwarek.
                  Patrz dokładniej na temat optymalizacja Title
                  Optymalizacja nagłówka <title>
                  1. Odpowiednia długość meta - description
                    Twórz meta-description w rozmiarze 70 - 130 znaków. Krótkie będą źle wyglądać, a długie będą ucinane przez Google w wynikach.
                    Tekst w meta description nie przekracza 130 znaków
                  2. Atrakcyjne snippety.
                    Tak jak i dowolny inny tekst, dobry opis, skierowany do Internauty i zachęcający do działania, będzie bardziej skuteczny i zwiększy CTR serwisu w wynikach wyszukiwania.
                    Sprawdzić swoje snippety dla poszczególnych stron serwisu możesz bezpłatnie przy pomocy systemu SeoPilot.
                    Opis stworzony tak, aby przyciągać uwagę i pobudzać użytkownika do działania
                  3. Fraza kluczowa w snippecie!
                    Tekst zawarty w meta-description to zaledwie propozycja snippetu dla wyszukiwarki, jest on wyświetlany jedynie w przypadku, jeśli tekst okaże się relewantny do słowa kluczowego (tj. w tekście znajduje się słowo kluczowe). W większości przypadków snippet jest tworzony z elementów treści na podstronie (najbardziej pasujących do szukanej frazy).
                    W opisie jest zawarte słowo kluczowe
                  4. Mikrodane - czyli rozszerzone snippety!
                    Mikroformaty pozwalają na strukturyzację Contentu i wprost wskazać na znaczenie poszczególnych bloków tekstu, co może zostać odzwierciedlone w snippetach Google.
                    Więcej o Mikrodanych
                    Użycie mikrodanych
                  Optymalizacja snippetów
                  Opis strony w wyszukiwarce
                  Snippet to opis serwisu w rezultatach wyszukiwania. Składa się on z tytułu i samego tekstu (opisu), a także z dodatkowych elementów wizualnych, takich jak adres biura firmy lub linków - skrótów.
                  Dobry snippet może znacznie podwyższyć ilość przejść na serwis.
                  Optymalizacja snippetów
                  1. Wykorzystać unikalny Content, wygodny do czytania
                    Unikalną zawartość lubią nie tylko czytelnicy. Podstrony z taką treścią szybciej się indeksują i są łatwiejsze do pozycjonowania.
                    Nawet jeśli na serwisie są tysiące stron z opisami towarów, twórz każdy opis ręcznie, zachowując jego unikalność.
                    Wykorzystać unikalny Content, wygodny do czytania
                  2. <h1> - dobre miejsce dla słowa kluczowego!
                    Nie zapominaj o używaniu tagów <h1> - <h6> z frazami kluczowymi. Te tagi nie tylko pomogą uporządkować zawartość, ale także krótko ją scharakteryzować. Waga słów, zawartych w h-nagłówkach jest o wiele większa, niż waga słów w zwykłych akapitach.
                    Wstaw frazy kluczowe w H1-H6
                  3. Fraza kluczowa znajduje się w tekście
                  4. Brak niewidocznego tekstu
                    Dla kogo dodałeś ten niewidoczny tekst? :)
                    Wcześniej czy później ktoś go zobaczy, i wszystkie twoje starania w kwestii optymalizacji pójdą na marne.
                    Podchodź do optymalizacji serwisu maksymalnie odpowiedzialnie, bądź maksymalnie “biały”.
                    Brak niewidocznego tekstu
                  5. Duble… duble
                    Powtórzenia treści często są przyczyną nieprawidłowego określenia relewantnej podstrony przez wyszukiwarkę.
                    Jeśli zaś nie jest to jedynie dubel wewnątrz serwisu, a kopia z innego zasobu, to takie podstrony z trudem będą się indeksować, a ich wejście do TOPu na interesujące frazy w ogóle będzie graniczyć z cudem. Zlikwiduj powtórzenia!
                    Brak dublującego się contentu
                  6. Słowa kluczowe znajdują się w atrybutach alt
                    W atrybucie alt tagu można wskazać tekst alternatywny, wyświetlający się w przypadku zablokowania grafik w przeglądarce. Ten tekst jest także wykorzystywany przez wyszukiwarki, które kojarzą go z obrazem.
                    Używając słów kluczowych w alt, możesz zwiększyć relewantność podstrony dla tych fraz, a także znaleźć się dla nich w wyszukiwaniu obrazów, co może dostarczyć dodatkowego ruchu.
                    Słowa kluczowe znajdują się w atrybutach alt (jeśli obrazy są obecne)
                  7. Brak reklamy w pop-upach, zasłaniających główną treść
                    Reklama nad treścią! Reklama w wyświetlających się nad treścią pop-upach ma znaną właściwość - irytuje użytkownika, odciągając go od jego własnych poszukiwań. Generalnie: psuje ona feng-shui całej witryny.
                    Wyszukiwarki starają się nie pokazywać w topach stron ze słabym usability, niezależnie od poziomu jakości samej treści.
                    Brak reklamy w pop-upach, zasłaniających główną treść
                  8. Tekst na podstronie zawiera co najmniej 250 słów
                    250 słów na stronie daje gwarancję szybkiego wejścia do indeksu, a także daje możliwość użycia kilku wariacji interesujących słów kluczowych.
                    Tworząc opis dla towarów sklepu internetowego, zwróć szczególną uwagę na ten punkt.
                    Tekst na podstronie zawiera co najmniej 250 słów
                  Optymalizacja treści
                  1. Z podstrony da się przejść na inną za pomocą chociaż jednego linku tekstowego
                  2. Ilość linków wewnętrznych na podstronie jest nie wyższa, niż 100
                  3. Używane są słowa kluczowe w linkach wewnętrznych
                  4. Podstawowa nawigacja wewnątrz serwisu jest dostępna dla robotów wyszukiwarki, nie używających Javascript
                  Optymalizacja wewnętrznych linków
                  1. Ilość zewnętrznych linków wychodzących jest minimalne
                  2. Nierelewantne i niemoderowane linki wychodzące są oznaczone atrybutem rel=nofollow
                  3. Rozmieszczane przez użytkowników linki są moderowane
                  4. Brak spamerskich linków
                  5. Brak wymiany linków
                  Moderacja linków wychodzących
                  1. Sprawdź ilość linków, kierujących na serwis
                    Postaraj się zwiększyć ich ilość.
                    Sprawdzić ilość linków, kierujących na serwis
                  2. Wykorzystać słowa kluczowe w linkach przychodzących
                  3. Unikalne linki
                  4. Linki ze stron o podobnej tematyce
                  Link Building
                  1. Wszystkie linki działają!
                    1. Zbadać sieci społecznościowe w celu znalezienia aktywności biznesowej w interesującej niszy
                    Badanie rynku
                    1. Stworzyć profil biznesowy na Facebook, Google+ lub LinkedIn, biorąc pod uwagę rezultat analizy rynku
                    2. Zacząć prowadzić mikrobloga na Twitterze
                    3. Udzielaj się i dawaj pożyteczne rady!Uczestniczyć w dyskusjach tematycznych
                    Sprawdzic profile w sieciach społecznościowych
                    1. Napisać ciekawe artykuły, skłaniające do dyskusji
                      Ciekawe dla naszych odbiorców docelowych, zachęcające do dyskusji w komentarzach i udostępniania treści dalej.
                      Napisać ciekawe artykuły, skłaniające do dyskusji
                    2. Informować o wpisach na blogu w sieciach społecznościowych
                    3. Zaprosić gości do napisania wpisów (i vice versa)
                    4. Dodać przyciski umożliwiający dzielenie się treścią z innymi
                    Stworzenie firmowego bloga
                    1. Sprawdź, co o tobie piszą w sieci
                      Na blogach i forach oraz w sieciach społecznościowych.
                      Sprawdź, co o tobie piszą w sieci
                    2. Używać Google Alerts
                    Zarządzanie reputacją
                  Własne komentarze
                  Wszystkie oznaczone punkty
                  Wszystkie dodane ręcznie punkty
                  • Aktywnej kategorii
                  • Wszystkich kategorii
                  • Na początek

                  Masz uwagi?

                  Daj nam znać. Będziemy wdzięczni za każde sugestie dotyczące działania checklisty. Będziemy stale pracować nad jej ulepszeniem!

                  Napisz do nas

                  Czym jest optymalizacja strony?

                  Jak wygląda profesjonalny Audyt SEO? Przeczytaj w naszym SeoKurierze. Wszystko co powinieneś wiedzieć o pozycjonowaniu i optymalizacji znajdziesz w bazie wiedzy Seopilot >>

                  Pozycjonowanie stron i profesjonalny link building.

                  Zapoznaj się z ofertą dla pozycjonera. Pozycjonowanie sklepów, różne algorytmy i strategie pozycjonowania. Bez pośredników i komisji. Darmowy monitoring pozycji i raporty. Zaoszczędź czas i pieniądze. Sprawdź ofertę dla pozycjonera

                  Rozpocznij pozycjonowanie

                  Jak działa SEO checklista SeoPilota?

                  Składa się ona z 6 zakładek, które dotyczą różnych ważnych zagadnień. Punkty w każdej zakładce możesz zaznaczać i odznaczać. Jeżeli Twoja strona spełnia kryterium danego punktu - zaznacz to. Zebraliśmy według nas wszystkie najważniejsze aspekty optymalizacji, jeżeli jednak chcesz dodać własne punkty, bo według Ciebie coś zostało pominięte, masz taką możliwość. Dodaj punkty do określonego działu i odhaczaj ich wykonanie. Jeżeli przy jakimś punkcie chcesz dodać własne notatki - masz możliwość dodawania własnych komentarzy! Następnie listę możesz zapisać i powrócić do niej po jakimś czasie, aby dalej kontynuować odhaczanie wykonanych działań. Możesz ją zapisać w formacie.pdf, wygenerować link, dzięki czemu checklistę możesz przesłać do znajomego - niech również zadba o optymalizację strony :) Prześlij ją klientowi, szefowi bądź wydrukuj. Do checklisty możesz wracać wtedy, kiedy tylko chcesz równocześnie tworząc nowe dla kolejnych projektów. Wystarczy kliknąć na zapisany link z daną checklistą SEO, aby powrócić do zapisanego rezultatu. Nowe listy możesz tworzyć klikając na przycisk "Dodaj nową Checklistę SEO".